Mennyei Atya: A tisztítótűz I.

Mennyei Atya: Drága engesztelő Gyermekeim! Ne féljetek, Én vagyok a ti Mennyei Atyátok és eszközömön, Éván keresztül szólok hozzátok. A tisztítótűzről foglak tanítani benneteket. Két részre osztjuk az anyagot: ma az 1. résszel, jövő hétfőn a 2. résszel foglalkozunk.
Egy látomással kezdem. A ti korotokban élt, csak kicsit régebben, Mária Natalia nővér. Jézus Uratok egyszer rózsafüzér imádkozás közben kiragadta a lelkét és elvitte a tisztítóhelyre. Egy végelláthatatlan szürke porral fedett pusztaság tárult a nővér szeme elé. Sok szomorú embert látott gubbasztani, járkálni lehorgasztott fejjel. Ők Jézussal ketten megálltak a tér közepén és azonnal körbevették a szenvedő lelkek Mária Natália nővért és így kérlelték: Értem mondd a rózsafüzért! Értem mondd! A nővér megkérdezte Jézust: „Uram, miért kérik ennyire a rózsafüzért?” Jézus elővett egy élő virágszemekből álló rózsafüzért, melynek minden szemében valami piros csepp csillogott és így szólt: „Ez az Én rózsafüzérem, melynek minden szemében az Én Szent Vérem csillogott és így szólt: „Ez az Én rózsafüzérem, melynek minden szemében az Én Szent Vérem Csillog és arra a lélekre ömlik, akiért mondod a rózsafüzért. Azonnal enyhül a szenvedése, vagy kiszabadul a tisztítótűzből.” Van olyan választottam, aki azt látja, hogy lángokban emberi alakok mozognak föl és alá, tisztítja őket a tűz. Más előtt megjelenik a sötét térben egy szabálytalan, világos, ovális forma szélén sötét alakok állnak, ők a halottak jelképei. Az ovális forma összehúzódik és a lila fény ( a tisztítóhely) beszippantja a halottakat. Ima közben ez a lila fény kinyílik és fényes alakokat lövel ki magából. Ez a lelkek szabadulásának a szimbóluma.
Amint látjátok, mindegyik választottamnak más és más képekben mutatom a tisztítóhelyet. Ez azt jelenti, hogy ezek a látomások csak szimbólumok. A testben élő ember csak térben tud gondolkodni, ezért a látomásoknál alkalmazkodom a ti értelmetekhez, látásmódotokhoz. A valóságban a tisztítóhely nem valami hely, főleg nem börtön, hanem a léleknek egy tisztuló állapota.
A tisztítóhely az Én irgalmamnak legtökéletesebb megnyilvánulása. Ugyanis az első ítéletkor, halálotok után azonnal Elém kerül a lelketek. Az ember ilyenkor az Én megvilágításom által meglátja, hogy milyennek kellett volna lennie az Én terveim szerint, és milyen messze maradt ettől a valóságban. Így ebben az állapotában nem tudná elviselni a Mennyország tisztaságát, fényességét, és ha nem lenne tisztítóhely, egyenesen a pokolba kerülhetne.
Vannak felületesen gondolkodó emberek, akik azt állítják, hogy nincs tisztítóhely, mert az Isten jóságához méltatlan lenne. Nincs igazuk. Ha a sok rosszindulatú, gátlástalan, irígy, hatalmaskodó, szeretetlen ember mind azonnal a Mennyországba kerülne, milyen keservessé tenné az ott lakók örök életét. Az Én igazságosságomnak az felel meg, hogy mindenki lerója az adósságát. Olvashatjátok Máté evangéliumából: „Bizony mondom néktek, ki nem jössz onnét, még le nem fizeted az utolsó fillért!”
A másik tény, hogy ha nem lenne tisztítótűz, akkor majdnem mindenki elkárhozna, mert ha a kegyelem állapotában halt is meg, tele van tökéletlenséggel, hibával, amivel nem lehet azonnal üdvözülni.
Nézzük a következő kérdést: Valóban van-e tisztítóhely?
Már az ókori egyiptomi halotti szertartások könyvei is beszélnek kiengesztelő szenvedésekről, amiken a jók lelkének előbb át kell menniük, hogy aztán bebocsátást nyerjenek Osiris mennyei birodalmába. Az ókori görögök az empyrosisról, a tűz szféráiról beszélnek, ahol a lelkek hibáiktól megtisztulnak. A tisztítótűz hite valamilyen formában az emberiség közkincse volt, már a kereszténység előtt is. A kereszténység ősidők óta vallotta tisztítóhely hitét. Emellett tanúskodik a Szentírás. Már az ószövetségi Szentírásban olvashatjátok, hogy Makkabeusi Júdás tizenkétezer ezüst drahmát küldött Jeruzsálembe, hogy áldozatot mutassanak be a megholtak bűneiért.
De világosan beszél a tisztítóhelyről az újszövetségi Szent Pál is, aki szerint a Mennybe nemcsak olyanok jutnak, akik haláluk után közvetlenül bemehetnek, hanem olyanok is, akiknek földi építését a tűz majd kipróbálja, és ha munkájuk értékesnek találtatik, ezek is Üdvözülnek majd, de úgy, mint tűz által.
Az emberi logika is arra a következtetésre vezet benneteket, hogy azok számára, akik nem halálos bűnben haltak meg, tehát nem Istentől elszakadtan, hogy ezek számára az érésre, a jóvátételre, a tisztulásra kell még egy átmeneti helynek lennie. Isten törvényein ejtett sérelmekért elégtétel jár.
Mi következik abból, hogy van tisztítóhely?
  • 1. Az egyik ami következik belőle, hogy a tisztítóhely hite messzebb viszi tőletek a poklot. Milyen sok embert kétségbe ejt a pokol gondolata. Sokan így gondolkoznak: Valóban jó-e az Isten és irgalmas-e, ha meg tudta teremteni az örök poklot? De mindjárt érthetőbbé válik és elfogadhatóbbá számotokra ez a tény, ha tudjátok, hogy van tisztítóhely, mely az Én irgalmam, szeretetem jele. Csak akkor lenne elviselhetetlen a pokol gondolata, ha nem volna tisztítótűz. Akkor az emberek legnagyobb része elkárhozna.
  • 2. A másik ami következik a tisztítóhely létezéséből, hogy ennek a hite közelebb hozza nektek a Mennyországot. Vannak, akik úgy érzik, számukra elérhetetlen a Mennyország a magas követelményeivel. Viszont a tisztítótűz mindenkinek lehetővé teszi az üdvösséget tüze tisztító erejénél fogva.
És most elérkeztünk a legizgalmasabb kérdéshez: Miben áll a tisztítóhely büntetése? A tisztítótűz elnevezésében benne van a tűz szó. Ez a tűz teljesen eltér az általatok ismert földi tűztől. A földi tűz csak a testet égeti, a purgatórium tüze viszont a lelket, ezért sokkal fájdalmasabb. A földi tűz teljesen elhamvasztja, elpusztítja, ami belekerül, a purgatóriumi tűz a lelket nem pusztítja el, addig tart, amíg a lélek meg nem tisztul.
A tűznél is jobban kínozza a lelket az Istentől való elszakítottság. Halálotok után azonnal találkoztok Velem, Istenetekkel. Elkápráztat benneteket ez a fényes lény, mert kimutatja, hogy ő őrülten szerelmes belétek és ti is beleszerettek, úgy, mint még soha senkibe itt a Földön. Azt is érzitek, hogy ez ragyogó lény alig várja, hogy megöleljen, eggyé váljon veletek. De ti hirtelen úgy érzitek, hogy piszkosak, mosdatlanok, foltosak vagytok, tele bűnnel, tökéletlenséggel, meg kell tisztulnotok valahol, így a tisztítóhelyre külditek magatokat. De a szívetekben olyan égő, heves a szerelem, az Irántam érzett vágy, hogy alig bírjátok ki ott a várakozást.
A tisztítótűz a vágy helye, az őrült vágyakozásé Isten iránt, akit már ismertek, mert láttátok Őt az első ítéletkor és még nem egyesülhettek Vele. A tisztítóhelyi büntetés 3. formája a végtelen nagy bűnbánat. Az ott lévő lelkek mélyen bánják, hogy a meggyónt, megbánt halálos bűneik utáni adósságot nem vezekelték le a Földön felajánlott szenvedéseikkel, virrasztással, áldozatokkal. Bánják a sok bocsánatos bűnt, amit talán meg sem bántak földi életükben. Bánják a hálátlanságukat, szeretetlenségüket, hogy Rám csak öt percet szántak, a nap 24 órájából. Bánják, hogy sok jócselekedetet elmulasztottak. Bánják a lustaságukat, kényelemszeretetüket és az állapotbeli kötelességeik elmulasztását. Ez a nagy bűnbánat is tűzként égeti és tisztítja lelküket.
Miért hosszú a vezeklés a tisztítóhelyen? Biztosan állíthatjátok, hogy a lelkek több időt töltenek a tisztítóhelyen, mint ahogy elképzelitek. Persze nem minden lélek egyaránt hosszú ideig van ott. Mert akik önmegtartóztató életet éltek és sokat szenvedtek, vezekeltek, azok a lelkek hamar kikerülnek onnan. Bizony vannak lelkek, akik 40-50 évig, sőt több száz évig ott szenvednek, sőt a világ végéig. Azért kell a hosszú vezeklés, mert elkövetett bűneitek nagyon súlyosak. Ami a ti szemetekben csak egy kis hiba, az tulajdonképpen lázadás Ellenem.
Sokan vannak, akik meggyónt halálos bűnökkel kerültek a tisztulás helyére, de gyónáskor semmi bűnbánatot nem éreztek, és semmi elégtételt nem végeztek. Az ilyeneknek megbocsátottam, de bizony hosszan le kell szenvedniük a tisztítóhelyen a tartozásukat. A szentek nagyon kicsi bűnöket követtek el és ritkán, mégis sokat bánkódtak és vezekeltek. Ti sok súlyos bűnt követtek el, mégis alig van bennetek bűnbánat.
Azok az emberek szenvednek a tisztítóhelyen legtovább, akik életük legnagyobb részét súlyos bűnben töltötték, és halálos ágyukon megbánták és meggyónták. Ezért a kárhozattól megmenekültek, de a világ végéig a tisztítótűzben kell törleszteniük.
Végül tanításomban mai utolsó kérdés: Kik szenvednek a tisztítóhelyen a legkeményebben? A válaszom meglepő lesz. Nem a paráznák, házasságtörők, homoszexuálisak, a rablók, a hirtelen felindulásból gyilkoló emberek, hanem akik haraggal, gyűlölettel, szeretetlenséggel a szívükben haltak meg, akik nem tudnak megbocsátani ellenségüknek.
Ezért kérlek titeket, drága Gyermekeim, nagyon vigyázzatok, hogy senkire se haragudjatok. Nem elég mondogatni, hogy nem haragszom, hanem valóban szeretni kell megbántótokat, jót kell vele tenni, imádkozni kell érte. Mert akinek a szívében haragot látok halála pillanatában, az nagyon keményen fog szenvedni, és hosszú ideig. Drágáim! Még van időtök, de nem tudjátok mennyi.
Pótoljátok mulasztásaitokat, gyakoroljátok bűnbánatot, a megbocsátást. Ajánljátok fel szenvedéseiteket, önmegtagadásaitokat elégtételül, hogy adósságotok csökkenjen vagy egészen megszűnjön. Minden vágyam, hogy a tisztítóhelyet elkerülve egyre többen jussatok be az Örök Boldogságba.
Megáldalak benneteket a bűnbánat és vezeklés lelkületével az Atya, a Fiú és a Szentlélek nevében. Amen.
Az 5 Szent Seb rózsafüzér előtt
Én: Drága Jézusom! Ezzel a rózsafüzérrel most engesztelni és vigasztalni szeretnénk Téged azokért a bűneinkért, melyeket meggyóntunk ugyan, de nem bántunk meg szívünk mélyéből. Ezért utána ott maradt a tartozásunk. Minden egyes bűnünkkel Téged bántottunk meg és a szentgyónás alatt hulló könnyek között kellett volna megbánni, de mi erre nem voltunk képesek. Helyette eldaráltuk a bánatimát, lélektelenül. Mindegyikünk számára fogadd el ezt az 5 Szent Seb rózsafüzért elégtételül. Ámen.
Jézus: Drága engesztelő Gyermekeim! Atyám mai tanítása arra volt jó, hogy felébresszen benneteket tespedtségetekből. Én ültem ott a gyóntatószékben és bizony sokszor hallottam, mikor csak gépiesen, átérzés nélkül soroltátok Nekem bűneiteket. Sőt láttam kedélyeskedő, nevetgélő gyónókat is. Nekik is megbocsátottam. Most már itt az ideje mindezekért az elégtételnek, mert ha így marad, vihetitek tartozásaitokat a tisztítóhelyre. Ha ezt a rózsafüzért összeszedetten, bűnbánattal tele szívvel fogjátok elimádkozni, minden eddigi tartozásaitokat letörlöm Szent Véremmel. Ezután már csak vigyáznotok kell, hogy újabb adóságot nem gyűjtögessetek.
Most pedig Szent Szívemre ölelve megáldalak benneteket az elégtétel és vezeklés lelkületével. Amen.
2009.február 16.
 
2009. február 23. hétfő Mennyei Atya: A tisztítótűz II.
Mennyei Atya: Drága engesztelő Gyermekeim! Ne féljetek, Én vagyok a ti Mennyei Atyátok és eszközömön, Éván keresztül szólok hozzátok. Újra a tisztítótűzről tanítalak benneteket. A múlt hétfőn a tisztítóhely fogalmáról és az ott átélt szenvedésekről volt szó.
Ma a tisztítóhely fokozatairól tanítalak benneteket, majd arról, el lehet-e kerülni a tisztítóhelyet, vannak -e gyermekek ott? Azután a tisztuló lelkekkel kapcsolatos karizmákról. Megvizsgáljuk, milyen eszközök vannak a szenvedő lelkek szabadítására. Megtudhatjátok látják-e, hallják-e imáitokat, áldozataitokat és hogy mit tesznek értetek hálából a kiszabadított lelkek.
Az első kérdés: Vannak -e fokozatok a tisztítóhelyen? Bizony vannak. 3 szintre lehet osztani. Miért vannak fokozatok? Mert csak így felel meg ez az állapot az Én abszolút igazságosságomnak. Hogyan is kerülhetne ugyanolyan mély szintre az a kényelemszerető ember, aki némelykor elhanyagolja dolgait, mint az a rablógyilkos, aki előre megfontolt szándékkal öl.
Nézzük kik kerülnek a legmélyebb szintre? Azok, akik súlyos bűnökben töltötték életüket és csak a halálos ágyukon bánták meg. Azok is itt vannak, akik haraggal, gyűlölettel a lelkükben haltak meg. Vannak haldoklók, akik hirtelen balesetben mennek el, nagyon bűnös életet éltek, nincs már idejük gyónni. Ezek egyik oldalán ott áll Szent Fiam és a Szűzanya és kérlelik, hogy őket válasszák, de a másik oldalukon ott van a gonosz, és el akarja ragadni. Ha Jézust választják, elkerülik a poklot, de a tisztítótűz legmélyére kerülnek.
Itt szenvednek azok a lelkek is, akik egész életüket közömbösségben töltötték, néhány jócselekedetük mégse engedte a pokolba jutni őket. És mos mondok egy meglepő dolgot: akik itt a legmélyebb szinten élnek, azoknak nem használnak imáitok, áldozataitok.
Rajtuk egyedül Mi segíthetünk, hogy lassan feljebb kerüljenek. A középső szinten azok a lelkek vannak, akik bocsánatos bűnökkel haltak meg, melyekért nem adtak elégtételt. Ide kerülnek a lanyhák, a lusták, akik elhanyagolják a szentáldozást, akik figyelmetlenül vettek részt a szentmisén, nem imádkoztak rendszeresen. Az értük mondott imáitok már tudnak segíteni rajtuk.
A legfelsőbb szint a vágy tisztítótüze, amit Küszöbnek is neveznek. Ide kerülnek, akikben erős a hit, sok a szeretet, áldozatkészség, alázat, de még vissza-vissza esnek apró gyengeségeikbe. Ők azok, akikről azt gondoljátok, hogy nem is kell imádkozni, mert úgyis a Mennyben vannak. A tisztítóhely 3 fokozata közül ez az egyetlen hely, ahol a lelkeket nem égeti tűz, csak a vágyakozva tisztulnak.
Második kérdés: El lehet-e kerülni a tisztítóhelyet? Igen, embernek lehetetlen, de a Mi segítségünkkel lehetséges. Kérjétek gyakran: „Uram, itt a Földön csak tégy velem, amit akarsz, csak odaát üdvözíts! Engedd, hogy inkább itt szenvedjek, minta tisztítótűzben!” És higgyétek el, ez meghallgatásra talál. Azoknak van a legnagyobb esélyük, hogy egyenesen a Mennyországba jussanak, akikben nagy a szeretet, akik jó szível vannak mindenki iránt.
A szeretet a bűnök sokaságát elfedi. Olyanok is bekerülhetnek tisztítótűz nélkül a Mennybe, akik életükben nagyon sokat imádkoztak a tisztuló lelkekért, s mikor ő haldoklik az általa üdvözült lelkek seregestül jönnek neki segíteni és bevezetik a Mennyországba.
Azok is elkerülhetik a tisztítóhelyet, akik nagyon alázatosak: tisztában vannak vele, hogy minden jó, ami bennük van nem az ő érdemük, hanem az Én ajándékom. Nem magukban bíznak, hanem Bennem. Azok is azonnal a Mennybe juthatnak, akik nem aggodalmaskodnak folyton, hanem teljesen Rám hagyatkoznak.
Elmondhatjátok tehát, hogy a közvetlen mennybe menetel három arany kulcsa a szeretet, az alázat és az Istenre hagyatkozás. Tehát nem az abszolút bűntelenség, melyre ti emberek, gyarlóságaitoktól fogva képtelenek vagytok.
Egy különös kérdés: Vannak -e gyerekek a tisztítóhelyen? Igen. Vannak, de a tisztítótűz számukra nem tart nagyon sokáig és nem nagyon fájdalmas, mert náluk a jó és rossz megkülönböztetése hiányosan működik. Ők is elkövetnek bűnöket, irigyek, szeretetlenek tudnak lenni, amiért tisztulniuk kell. Értük is imádkozni kell, ha meghalnak, mert többségük először a tisztítóhelyre kerül.
Most a tisztuló lelkekkel kapcsolatos karizmákról szeretnék beszélni. Ez egy különleges karizma, amelynek mély gyökerei vannak az Egyház történetében, mert sok szent gyakorolta ezt az ajándékot: Szent Gertrúd, Genovai Szent Katalin, a Paray Szent Margit Mária, a Szent Arsi plébános, Fausztina nővér stb. Közéjük tartozik Maria Simma az osztrák Sonntágból és a ti egyik kedves lelki testvéretek: Bali Marika. Most megkérem álljon ide Éva mellé és mesélje el egyik legmegdöbbentőbb élményét egy tisztítóhelybeli lélekkel kapcsolatban: …
Maria Simma karizmájával folytatom, akinek a tisztítóhelyről érkező lelkek sok mindent árulnak el. Neki nem fényalakban jelennek meg a lelkek, hanem hús-vér formájában látszódnak, de nem tudja őket megfogni, mert keze áthatol rajtuk. Beszélnek is hozzá. Mindig kérni jönnek valamit, hol imát, hol áldozatot, hol szenvedést, hol szentmisét. Egy lélek sem akar visszamenni a földre. A tiéteket végtelenül meghaladó tudással rendelkeznek.
A tisztítótűz rettenetes fájdalma ellenére ott van bennük az Örök Élet bizonyossága. Ti élők még elveszíthetitek a Mennyországot, de ők már nem. Az örömük nagyobb a fájdalomnál. Semmi nincs a földön, ami arra késztetné őket, hogy újból ott akarjanak élni, ahol az ember nem biztos semmiben. Maria kérdéseket is fel szokott tenni a lelkeknek. Pl. az egyiket megkérdezte, hogy az ördög megtámadhatja-e az embert halála pillanatában? A lélek így válaszolt: Igen, de az ember ahhoz is kap kegyelmet, hogy elzavarja. Ilyenkor, – ha ellenállnak neki – a gonosz semmit se tehet. A másik lélektől megkérdezte, hogy Jézus szokta-e látogatni a tisztuló lelkeket. Ő így felelt: Jézus nem, de a Szűzanya gyakran ott van a tisztítóhelyen. Maguk a tisztuló lelkek sem kereshetik fel egymást, de még az üdvözült lelkek sem mehetnek látogatóba a tisztítóhelyre. Viszont az angyalok ott vannak, és mindenkivel vele van az őrangyala. Mariához öngyilkos lelkek is jöttek. Ezek nagyon megbánták tettüket, mert haláluk pillanatában Isten szemével látták, hogy öngyilkosságukkal mennyi kegyelmet elpazaroltak. Látják azt a sok jót, amit tehettek volna, de nem tettek, mert megrövidítették az életüket. Ha betegség okozta az öngyilkosságot, azt Én a büntetésnél figyelembe veszem. Egyik alkalommal egy drogos, máskor egy alkoholista kereste fel a tisztítótűzből Mariát. Mindegyik elmondta, hogy a pokoltól megmenekültek ugyan, de sokat kell szenvedniük. Egy homoszexuális fiatalember lelke is meglátogatta. Elmondta, hogy a szenvedés mértéke attól függ, hogy a hajlam vele született-e, vagy akarattal eltanulta valakitől. Enyhébb a büntetés, ha születéstől kezdve ilyen, ugyanis a gonosz ülteti bele a fogantatáskor az emberbe. Nekik Szent Mihály főangyalhoz kell sokat imádkozni, hogy míg élnek szabaduljanak meg e kísértésektől.
Most pedig vizsgáljuk meg, milyen eszközeink vannak a tisztuló lelkek szenvedésének enyhítésére és kiszabadításukra! A tisztítóhely lehetővé teszi, hogy a földön élő emberek szeretete átnyúljon a síron túl is, hogy az élők segíthessenek a megholtak lelkén. Szomorú látvány a temetés: síró gyászolók, alig van a sírnál kezét összetevő imádkozó ember, hátul fecsegők állnak. A sírt elborítják a koszorúk, virágok. Ez a sok koszorú tulajdonképpen csak a gyászolókat vigasztalja, a halott ezeknek nem veszi semmi hasznát. Azok a virágok se jelentenek nekik semmit se, amit később a sírjára kivisznek. Sőt a méregdrága díszes, cifra márványsírok se adnak enyhülést nekik.
Lelki segítségre vágynak: szentmise bemutatásra, imára, jócselekedetekre, szentmiséitek felajánlására. A leghatásosabb segítség a tisztuló lelkek megszabadításához a SZENTMISE. Miért? Mert az Én Szent Fiam maga ajánlja fel és áldozza fel magát értetek. A halottak közül az nyer a legtöbbet az őérte bemutatott szentmiséből, aki életében vasárnap és hétköznap rendszeresen járt misére. Itt is érvényes, hogy ki mint vet, úgy arat.
Az ilyen, halottért mondott szentmise szabadító erejét növeli, ha a résztvevők a tisztuló lélek szenvedéseit hozzákapcsolják Jézus szentmisei áldozatához, és felajánlják Nekem Szent Fiamat kínszenvedésének és halálának összes érdemével együtt. Ide tartozik az a csoda, ami az Arsi plébános paptestvérével történt. Ennek a szentéletű papnak meghalt a legjobb barátja. Szentmisét mondott érte. Az Úrfelmutatáskor, ahogy két kezében fogta a Szentostyát így szólt: Atyám! Én most kezemben tartom Szent Fiad Testét és Vérét, Te pedig kezedben tartod a tisztítótűzben az én barátom lelkét. Cseréljünk!!! Én felajánlom és Neked adom Jézus minden kínszenvedését és halálát, Te pedig szabadítsd ki ennek fejében barátomat a tisztítótűzből! Erre magasba emelt keze mögött megjelent barátja ragyogó, tiszta, fényes alakja, ahogy száll felfelé Istenhez. A másik hatásos eszköz a tisztuló lelkek megsegítésére az IMA.
Különösen a Keresztút értékes, mert Jézus szenvedésén elmélkedtek és ez nagy megkönnyebbülést hoz a szenvedő lelkeknek. Azután a Keresztút megindítja bennetek a bűnbánatot, és közben a tisztuló lelkek bűneit is bánjátok helyettük. Egy másik lényeges eszköz a lelkekért a rózsafüzér, a Szűzanya imádsága, ezzel minden évben sok-sok lélek szabadul ki a tisztítóhelyről. Jézus Vére hullik arra, akiért mondják. Különben bármilyen imát mondtatok halottaitokért, összegyűjtöm azokat és alkalmas időben enyhítem velük szenvedéseiket.
Drága Gyermekeim! Ne felejtsétek el, hogy a jócselekedetek is menthetik a tisztuló lelkeket, ha felajánljátok értük. Pl. Egy munka elvégzése, ami nem a ti feladatotok lenne, vagy egy beteglátogatás, szegények támogatása stb. A szenvedések, vezeklések, böjtök, betegségek, gyász, ezekkel is sokat lehet segíteni a szenvedő lelkeknek.
Tudjátok-e, hogy a földi szenvedés sokkal értékesebb a szememben, mint a tisztítóhelyi? A 3 óra hosszat tartó földi szenvedés 20 év tisztítótüzi szenvedéssel ér fel. A földi szenvedéssel érdemeket tudtok szerezni, a tisztítóhelyen már nem. Ott a szenvedés csak a bűnöktől való tisztulást szolgálja.
Most egy érdekfeszítő kérdés következik: Hogyan érzékelik a tisztuló lelkek, ha imával, szentmisével, szentáldozás és szenvedés, böjt, virrasztás felajánlásával segítenek rajtuk a földön élők? Először is azonnal megérzik a jótékony hatást, mert szenvedésük csökken. Már mondtam, hogy a Velem való találkozásukkor, tehát haláluk után lelkük megvilágosodik, és nálatok sokkal magasabb szinten gondolkoznak. A részleteket nem árulom el, hogy hogyan tapasztalják a segítségeteket, de határozottan tudják, hogy kitől jön az ima, áldozat vagy szenvedés.
 Nagyon hálásak érte és alig várják, hogy viszonozhassák nektek. Amikor kiszabadulnak végre a tisztítótűzből, és a Mennyországba kerülnek, nem felejtik el jótevőiket, akiknek köszönhetik a szabadulást. Hálájuk nem ismer határt. Leborulnak Előttem és szüntelenül értetek imádkoznak. Imáikkal közbenjárnak értetek a földi dolgaitokban is. Kieszközölik nektek, hogy távol maradjon tőletek a kísértés, a betegség. Ezt mind addig teszik veletek, míg a földön éltek. Ha pedig elkövetkezik halálotok, kikönyörgik számotokra a rövid és viszonylag könnyen viselhető tisztítóhelyi büntetést, vagy akár annak teljes elengedését.
Drága Gyermekeim! Tanításom végéhez értem. Kettős célom volt vele. Egyrészt meg akartam ismertetni veletek ennek az irgalmas művemnek, a tisztítóhelynek mibenlétét, hiszen átmenetileg szinte mindnyájan oda kerültök, másrészt együttérzést kívántam kelteni bennetek az ott szenvedő lelkek iránt, hogy minél többet segítsetek rajtuk erőtökhöz képest.
Kívánom, hogy oly tisztán éljétek le hátralévő éveiteket, hogy csak nagyon rövid időt töltsetek ott, vagy egyenesen elkerülhessétek a tisztulás helyét. Megáldalak benneteket a remény lelkületével az Atya, a Fiú és a Szentlélek nevében.